niedziela, 19 listopada 2017

Jak klasa matematyczno-informatyczna postanowiła zostać humanistyczną.

Kraków jest miejscem kultury i nauki, kojarzy się ze wspaniałą architekturą i sztuką.
Klasa druga „c” postanowiła zwiedzić miasto, podążając szlakiem romantyzmu i Młodej Polski. Nasza podróż rozpoczęła się od spaceru wzdłuż Wzgórza Wawelskiego, następnie prowadziła do Kościoła Franciszkanów, gdzie znajdują się secesyjne malowidła oraz słynny witraż Stanisława Wyspiańskiego pt. „Bóg Ojciec - stań się”. Dzieło wzbudza głębokie emocje, w zależności od kąta padania światła zmienia swoją barwę i odcień.
Dalej nasza wędrówka biegła do kościoła Mariackiego. Tam na własną rękę podziwialiśmy gotycką zabudowę, z średniowiecznym ołtarzem Wita Stwosza. Po wyjściu z bazyliki rozległ się dźwięk hejnału.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była słynna Jama Michalikowa – kawiarnia artystów i cyganerii młodopolskiej. Tam w przepięknej scenerii stylowych stołów i krzeseł, z zielonymi obiciami, w towarzystwie obrazów i rękopisów młodopolskich artystów, uraczeni zostaliśmy kawą i tortem. Opowieść o tym miejscu pozwoliła nam chociaż na chwilę powrócić do czasów minionych.
Po mile spędzonym poranku udaliśmy się na rynek, gdzie mieliśmy odnaleźć miejsce, bezpośrednio związane z dzieciństwem każdego z nas. Chodziło o sklep z misiami i pluszakami, który znajduje się na ulicy Siennej. Na małej powierzchni zebrano setki pluszowych maskotek.
Kolejnym punktem programu było Muzeum Narodowe w Sukiennicach. Odbyła się tam lekcja na temat „Romantyzm w kontekście literatury i sztuki”. W grupach podziwialiśmy obrazy tematycznie związane z epokami. Rozwiązywaliśmy testy i zadania. Była to doskonała powtórka do zbliżającego się sprawdzianu.

Kraków zauroczył nas bardzo. Nie tylko pogoda nas zaskoczyła – od rana świeciło słońce. Stolicę królów polskich zwiedzaliśmy tematycznie, podziwiając wszystkie miejsca, o których na co dzień uczyliśmy się z naszych podręczników. Dzieła malarskie z okresu Młodej Polski pozwoliły nam, bardziej przybliżyć realia omówionych epok.